صدور مجوزها قدرتی در دست مسئولان

محمود رحمانی

پایگاه خبری افق و اقتصاد – دکتر ذبیح الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با تاکید بر طولانى بودن فرآیند صدور مجوزها از عدم همکارى برخى از مدیران در این حوزه انتقاد کرد و گفت که بسیارى از مدیران نمى خواهند صدور این مجوزها را آزاد کنند زیرا قدرتى است که در دست دارند و مى‌خواهند این قدرت را داشته باشند.

خدائیان در گفتگو با افق و اقتصاد، ضمن بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور سامانه‌ای را طراحی کرده تا بتواند بهتر به مشکلات و شکایت‌های واحدهای تولیدی و کارخانه‌های صنعتی رسیدگی کند، ابراز کرد: دریافت شکایت های واحدهای تولیدی محور این سامانه است.

وی با بیان اینکه ما در سامانه «۱۳۶.ir» بخشی را برای صاحبان مشاغل و کسب و کارها در نظر گرفته‌ایم که مشکلات خودشان را بیان کنند، ابراز کرد: با تدابیر اتخاذ شده، بخشی از سامانه ۱۳۶ به تولیدکنندگان و کارآفرینان اختصاص یافته و چنانچه بنگاه های اقتصادی مشکلی داشته و نیاز به همکاری سازمان بازرسی باشد، می‌توانند مستقیماً شکایت خود را طرح کرده تا مسئولان سازمان بازرسی به صورت فوق العاده و خارج از نوبت پیگیری کنند.

رئیس سازمان بازرسی با بیان اینکه حتی اگر لازم باشد همکاران ما در سازمان بازرسی در کارخانه های مشکل داری که مسائل خود را در سامانه مطرح کرده‌اند، حضور پیدا خواهند کرد، تاکید داشت: تلاش داریم با همکاری دولت مشکل واحدهای تولیدی رفع شود.

وی با بیان اینکه نظارت بر اجرای قوانین در استان های کشور، یکی از اهداف سفرهای مسئولان سازمان بازرسی است، بیان کرد: آسیب‌ها و مسائلی که بازرسان سازمان بازرسی در کل استان های کشور احصا کرده اند، در سفرهای مسئولان سازمان بازرسی مورد رصد مجدد قرار می گیرد تا بتوانیم به خوبی شاهد رفع موانع و مشکلات باشیم.

وی به مسئولان کشور تاکید کرد که با ملاحظه قوانین مربوط به اقتصاد مقا‌ومتی و احصا تکالیف آن‌ها در این قوانین، برای اجرای آن اهتمام لازم را به کار بگیرند.

خدائیان به موضوع طولانى بودن فرآیند صدور مجوزها نیز اشاره کرد و با انتقاد از عدم همکارى برخى از مدیران در این حوزه افزود: بسیارى از مدیران نمى خواهند صدور این مجوزها را آزاد کنند زیرا قدرتى است که در دست دارند و مى‌خواهند این قدرت را داشته باشند.

وی به تاکیدات مسئولان عالى‌رتبه نظام در راستاى صدور مجوزها اشاره و بیان کرد: سازمان بازرسى کل کشور به این موضوع ورود جدی داشته و براى تعدادى از مسئولانی که اهمال داشته‌اند نیز پرونده‌هایی تشکیل داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا