تیم ملی والیبال جوانان ایران قهرمان جهان شد

 تیم ملی والیبال جوانان ایران در فینال مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۳ مقابل ایتالیا به پیروزی رسید تا بدون شکست به عنوان قهرمانی این مسابقات دست پیدا کند.

پایگاه خبری افق و اقتصاد – در فینال بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر ۲۱ سال جهان در منامه بحرین، تیم ملی والیبال ایران در یک بازی حساس به مصاف تیم ملی والیبال ایتالیا رفت و موفق شد به پیروزی ۳ بر ۲ برسد تا با این برد، قهرمان این رقابت‌ها شود.

تیم ملی والیبال جوانان ایران با شکست ایتالیا با اقتدار و هشت برد متوالی قهرمان جهان شد و برای دومین بار روی سکوی نخست ایستاد.

والیبال ایران با ترکیب مبین نصری، امیرمحمد گلزاده، شایان سپهری‌فرد، عرفان نوروزی، عرشیا به‌نژاد، پوریا حسین خانزاده و سجاد جلوداریان بازی را مقابل ایتالیا شروع کرد.

تیم ایران ست نخست را خیلی خوب شروع کرد به گونه‌ای که در امتیاز پنج بر یک به سود ایران، سرمربی ایتالیا وقت استراحت گرفت، اما این روند تا هفت بر یک ادامه یافت. در امتیاز ۱۶ بر ۹ سرمربی ایتالیا دومین وقت استراحت فنی خود را گرفت. در پوئن‌های بعدی ایتالیا عملکرد بهتر از خود نشان داد تا مومنی‌مقدم در امتیاز ۱۹ بر ۱۴ به سود ایران وقت استراحت بگیرد. در امتیاز ۲۰ بر ۱۶ یونس جوان وارد زمین شد. در نهایت این ست ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران به پایان رسید تا جوانان ملی‌پوش تنها دو گام تا قهرمانی فاصله داشته باشند. علی حق‌پرست هم در این ست برای ایران به بازی آمد.

عملکرد تیم ایتالیا در ست دوم به ویژه در حمله بهتر از ایران بود و اختلاف امتیاز دو تیم در امتیاز ۱۶ بر ۱۲ به چهار پوئن رسید. در امتیاز ۲۱ بر ۱۷ به سود ایتالیا، مومنی‌مقدم وقت استراحت گرفت تا از افزایش اختلاف جلوگیری کند. در ادامه تیم ایران اختلاف را کاهش داد تا در امتیاز ۲۴ بر ۲۳ به سود ایتالیا، سرمربی این تیم وقت استراحت بگیرد. در نهایت این ست ۲۵ بر ۲۳ به سود ایتالیا به پایان رسید تا فینالیست‌ها از نظر ست شماری یک بر یک برابر شوند.

در ست سوم بازهم تیم ایتالیا شروع بهتری نسبت به ایران داشت و در نهایت ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی رسید تا در ست شماری دو بر یک از ایران پیش بیافتد.

تیم ایران در ست چهارم با سرویس‌های خوب و دفاع‌ مناسب به بازی برگشت و با شکست ۲۵ بر ۱۶ ایتالیا، نتیجه ست را با اختلاف ۹ امتیاز از آن خود کرد و مسابقه را به ست حساس پنجم کشید.

شاگردان مومنی‌مقدم ست پنجم را با امتیاز ۱۵ بر ۹ به سود خود خاتمه دادند تا در نهایت سه بر دو فاتح این دیدار حساس باشند و جشن قهرمانی را در منامه بحرین برپا کنند.

یکی از ویژگی‌های این مسابقه، تقابل تفکرات دو مدیر فنی تیم‌های ملی والیبال جوانان ایران و ایتالیا بود که در یک سو خولیو ولاسکو برای ایتالیا با استفاده از همه تجربیات خود به میدان آمد و در طرف مقابل پیمان اکبری موفق به مهار این مربی سرشناس جهان شد.

تیم ملی والیبال جوانان ایران با شکست ایتالیا علاوه بر کسب مقام قهرمانی این دوره از رقابت‌ها، جایگاه چهارم افتخارآفرینان این رقابت‌ها را نیز با سه مدال شامل دو طلا و یک برنز به دست آورد تا ایتالیا به رتبه پنجم سقوط کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا