جشنواره شاتوت در سولقان برگزار شد

رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران از اختصاص ۹۰ دستگاه اتوبوس برای بازدید شهروندان تهرانی از چهارمین جشنواره شاتوت روستای سولقان خبر داد.

پایگاه خبری افق و اقتصاد – امیر قاسمی روز سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره شاتوت روستای سولقان به خبرنگاران گفت: ظرفیت تهران برای موضوع گردشگری بسیار بی نظیر است و با برگزاری چنین جشنواره های مردمی و روستایی تلاش داریم محلات و روستاهای تهران را به گردشگران و مردم معرفی کنیم.

وی افزود: این اقدام با همکاری بخشداری کن، شهرداری مناطق ۵ و ۲۲ برگزار شده و بنا به برنامه ریزی صورت گرفته قرار است در برگزاری این جشنواره برنامه‌های هنری برگزار شود تا محیط برای بازدید کنندگان جذاب شود.

رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران ادامه داد: چنین جشنواره هایی با استقبال بی نظیر شهروندان مواجه می شود که بنا داریم تعداد این جشنواره ها را بیشتر کنیم.

همچنین دهیار روستای سولقان نیز گفت: ۵۰ غرفه برای این نمایشگاه و جشنواره در نظر گرفته شده که از این تعداد ۳۵ غرفه را برای عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار اختصاص دادیم.

ابراهیم عسگری افزود: چهارمین جشنواره شاتوت از امروز تا بیست و سوم تیرماه ادامه خواهد داشت و خانواده‌ها می‌توانند از ساعت ۹ تا ۲۱ در بوستان کوهستان روستای سولقان در این جشنواره شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود روزانه هفت هزار نفر از مردم تهران از این جشنواره بازدید کنند.

بخشدار کن با بیان اینکه این بخش از ۱۴ روستا تشیکل شده گفت: شغل اکثریت ساکنان این منطقه کشاورزی و باغداری است و در  سال بین ۹۵۰ تا یک هزار و ۱۰۰ تن محصولات باغی اعم گیلاس، شاتوت و گردو تولید و در سطح شهر تهران و میادین میوه و تره بار توزیع می‌شود.

محمد تاجیک افزود: همه محصولات عرضه شده در این جشنواره بصورت مستقیم از باغات بخش کن در اختیار مردم قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا