علت جمع‌آوری پل‌های عابر پیاده در پایتخت مشخص شد

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انتقاد عضو شورای شهر در جمع‌آوری پل‌های عابر پیاده در تهران، گفت: بر اساس یک ماه بررسی مداوم مشخص شد این پل‌ها کارایی نداشتند و علت راه‌اندازی آن‌ها در گذشته تنها استفاده از فضای تبلیغاتی بوده است.

پایگاه خبری افق و اقتصاد – سید محمد آقامیری با اشاره به پل‌های عابر پیاده‌ای که اخیراً در حال جمع‌آوری است، فلزی هستند، اظهار کرد: بر اساس یک ماه بررسی مداوم به نتیجه رسیدند که این پل‌ها کارایی ندارد و میزان رفت و آمد در آن روزانه کمتر از ۱۰ نفر است.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران تأکید کرد: این پل‌ها زائده بصری ایجاد کرده بودند؛ در حالیکه هیچ استفاده‌ای نداشتند و به نظر می‌رسد که شاید علت راه‌اندازی این پل‌ها در گذشته استفاده از فضای تبلیغاتی آن بوده، اما حالا می‌بینیم که ظرفیتی برای تردد شهروندان ندارد و تنها یک زائده بصری است.

وی همچنین تصریح کرد: برای مثال در تقاطع خیابان هلال احمر با میدان هفت حوض نارمک هیچ کسی از پل استفاده نمی‌کند و به همین دلیل چنین پل‌هایی را جمع‌آوری کرده‌اند.

آقامیری در پاسخ به این پرسش که «آیا پل‌های جمع‌آوری شده مکانیزه بودند؟»، یادآور شد: اکثر پل‌هایی که جمع‌آوری شدند پل‌های فلزی بودند؛ در جمع‌آوری پله‌های برقی پل‌های عابر پیاده برنامه بر این است که یا رمپ‌ هایی با شیب هشت درصد و یا پله‌هایی با ارتفاع ۱۲ سانتی‌متر جایگزین شود.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه روند جایگزینی رمپ با پله‌های برقی در پایتخت آغاز شده است، گفت: تا یک یا دو ماه آینده ۵۶ پل مکانیزه در تهران به پل‌های دارای رمپ و پله‌های ۱۲ سانتی‌متری تبدیل می‌شود.

جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در یکصد و هشتادمین جلسه شورا نسبت به جمع‌آوری پل‌های عابر پیاده انتقاد و این اقدام را زمینه‌ای برای افزایش آمار تصادفات عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا