پذیرفته ‌شدگان تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید سه مرحله را طی کنند

پایگاه خبری افق و اقتصاد – پذیرفته شدگان مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی دبیری و هنر آموز برای انجام فرایند بعدی ثبت نام باید سه مرحله مهم را پشت سر بگذارند.

به گزارش پایگاه خبری افق و اقتصاد، اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی کشور درخصوص اعلام اسامی مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی دبیری و هنر آموز جهت حضور در مراحل فرایند استخدام (بررسی مدارک و مستندات، صلاحیت‌های عمومی گزینش و کنترل و انجام ارزیابی تکمیلی) بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است.

سازمان سنجش آموزش کشور ضمن انتشار این اطلاعیه تاکید کرد:به اطلاع داوطلبان شرکت کننده در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی دبیری و هنر آموزی می‌رساند که کارنامه اعلام نتایج اولیه متقاضیان ظرفیت‌های خالی رشته‌های شغلی مربوط به وزارت مذکور از پنج‌شنبه ۲۵ آبان در درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org در دسترس و قابل مشاهده است.

متقاضیان درصورتی که بر اساس نتیجه مندرج در کارنامه آزمون جزء معرفی‌شدگان برای شرکت در مرحله بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری، فرآیند ارزیابی تکمیلی و بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش وزارت آموزش و پرورش هستند، موظفند برای اقدامات بعدی، در تاریخ ۲۹ آبان ماه به آدرس درگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه مراجعه کنند و بر اساس توضیحات و زمان بندی‌های مندرج در اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش استان، از زمان و مکان دقیق فرایند ارزیابی تکمیلی و نحوه بررسی صلاحیت-های عمومی گزینش خود اطلاع یافته و اقدام لازم را به عمل آورند.

فرآیند کنترل وضعیت داوطلب در مراحل قبلی آزمون، انجام ارزیابی تکمیلی برای داوطلبان فاقد امتیازات ارزیابی و بررسی صلاحیت های عمومی گزینش ، طبق جدول زمان بندی تعیین شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه (استان شغل محل مورد تقاضا) خواهد بود.

هر یک از داوطلبان معرفی شده موظفند طبق مفاد این اطلاعیه و همچنین درگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان محل معرفی (تقویم زمانبندی) به شرح ذیل جهت حضور در فر آیند ارزیابی تکمیلی و همچنین بررسی صلاحیت های عمومی گزینش اقدام نمایند.

در مرحله اول داوطلب معرفی شده (واجد شرایط) باید جهت کنترل و بررسی وضعیت ارزیابی تکمیلی در مراحل قبلی آزمون و یا بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری در زمان ثبت نام در آزمون مزبور و همچنین بررسی ویژگی های جسمانی و روانی در این مرحله حضور یابد.

در مرحله دوم نیز در صورت تایید داوطلب در مرحله اول، چنانچه داوطلب حدنصاب امتیاز لازم در ارزیابی تکمیلی نداشته و یا فاقد امتیاز ارزیابی تکمیلی است با دریافت معرفی‌نامه عکس‌دار از کارگروه مرحله اول و با در دست داشتن پرینت کارنامه اولیه صادره از سازمان سنجش آموزش کشور، طبق زمان اعلام شده توسط اداره کل استان مربوطه می باید جهت سنجش و ارزیابی تکمیلی در حوزه ارزیابی تعیین شده مراجعه نماید.

در مرحله سوم، داوطلبان حسب تشخیص هسته گزینش آموزش و پرورش استان نسبت به تکمیل فرم اطلاعات فردی (مندرج در ذیل این اطلاعیه) اقدام و فرم تکمیل شده را به همراه مدارک مورد نیاز (٢ قطعه عکس پرسنلی، تصویر کارت ملی و تمامی صفحات شناسنامه) به هسته گزینش استان تحویل دهند و درصورت ضرورت با اطلاع‌رسانی قبلی هسته گزینش جهت مصاحبه گزینش و فرآیندهای مورد نیاز شرکت نمایند.

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: بدیهی است درصورت عدم مراجعه داوطلب در زمان و مکان مورد قبلاً رسانی صورت گرفته به منزله انصراف از مراحل استخدام تلقی خواهد شد.

مراحل گزینش

١-  با توجه به اینکه ارزیابی تکمیلی درحوزه های ارزیابی به صورت گروهی انجام خواهد شد بنابراین عدم مراجعه داوطلب در روز، تاریخ و ساعت تعیین شده توسط اداره کل آموزش وپرورش، به منزله انصراف تلقی خواهد شد و به هیچ عنوان برگزاری مجدد سنجش و ارزیابی تکمیلی امکان پذیر نخواهد بود.

۲- با توجه به اینکه در زمان انتخاب کد شغل‌محل به داوطلبان اجازه داده شد تا نسبت به اصلاح بومی بودن اقدام نمایند بنابراین داوطلبانی که در مراحل قبلی جزء معرفی شدگان بودند ولی در اعلام نتایج نهایی آزمون در تاریخ ۲۶ آبان در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار نگرفته اند علاوه بر کنترل و بررسی امتیاز ارزیابی تکمیلی و حدنصاب لازم در آزمون، کنترل بومی پذیری بر مبنای خوداظهاری داوطلب الزامی خواهد بود.

متقاضیان بومی

١- داوطلبان معرفی شـده در مرحله بررسـی مدارک که متقاضـی اسـتفاده از سـهمیه بومی از محل بند مربوط به احراز سـابقه ده سال سکونت هستند، برای تأیید اطلاعات خوداظهاری مبنی بر بومی شـهرسـتانی، باید فرم استشهاد محل سـکونت (منـدرج در ذیـل این اطلاعیـه) را تکمیـل نموده و پس از تـأییـد مرجع مربوطـه در زمـان مراجعـه بـه اداره کـل آموزش و پرورش مربوطه جهت بررسـی مدارک، همراه داشـته باشـند. درصـورت عدم ارائه مدارک بومی شـهرسـتانی، امتیاز بومی از نمره مکتسـبه کسـر خواهد شد و وضعیت داوطلب براساس نمره مکتسبه جدید در رقابت با سایر متقاضیان ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

٢- عدم مراجعه متقاضـی در مهلت اعلام شـده براسـاس این اطلاعیه و همچنین اطلاعیه ها و زمان اعلام شـده از سـوی اداره کل آموزش و پرورش اسـتان مربوطه، جهت شـرکت در مرحله بررسـی مدارک و مسـتندات و یا کنترل و انجام ارزیابی تکمیلی و بررســی صــلاحیتهای عمومی گزینش، به منزله انصــراف داوطلب از ســایر مراحل اســتخدام تلقی شــده و جایگزین معرفی خواهد شد.

٣- اگر مدارک و مسـتندات ارائه شـده توسـط داوطلبان در این مرحله مورد تایید قرار گرفت، از این داوطلبان در صـورت نـداشــــتن امتیـازهـای لازم ارزیـابی تکمیلی در مراحـل قبلی آزمون، ســــنجش و ارزیـابی تکمیلی و همچنین بررســــی پس از شـرکت در مرحله ارزیابی تکمیلی، براسـاس مفاد دفترچه و صـلاحیت های عمومی گزینش بعمل خواهد آمد. ضـمناً اطلاعیه تکمیل ظرفیت آزمون مزبور، پذیرفته شــدگان نهایی برای انجام ســایر مراحل اســتخدامی به اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه معرفی خواهند شد.

٤- کنترل و انجام ارزیابی تکمیلی، صـــرفاً در مهلت تعیین شـــده مندرج در این اطلاعیه امکان پذیر اســــت. انجام ارزیابی تکمیلی مجدد و یا تمدید مهلت اعلام شـده از سـوی اداره کل آموزش و پرورش اسـتانها، به هیچ عنوان امکانپذیر نخواهد بود.

٥-چنانچه شرایط داوطلبان در مراحل اعلام شده مورد تایید نبوده و یا حد نصاب های لازم مندرج در دفترچه آزمون مزبور (و اصلاحات بعدی) و اطلاعیه تکمیل ظرفیت کسب نکند و یا صلاحیت های عمومی آنان مورد تأیید آموزش و پرورش قرار نگیرد از فر آیند گزینش نهایی مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی حذف خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا