نامه سلامت برای روسای قوای سه گانه

اکرم رضائی نژاد

پایگاه خبری افق و اقتصاد – فعالان حوزه سلامت با ارسال نامه هایی به روسای قوای سه گانه درباره خطرات فروش اینترنتی دارو و جایگاه هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، توضیحاتی ارائه دادند.

نامه رییس انجمن داروسازان ایران به قالیباف

رییس انجمن داروسازان ایران، در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی، نسبت به خطرات فروش اینترنتی دارو هشدار داد.

شهرام کلانتری خاندانی، در این نامه، خطرات توزیع دارو از طریق اینترنت برای سلامت مردم و امنیت اطلاعات بیماران را مورد توجه قرار داده است.

در قسمت دیگری از نامه، رئیس انجمن داروسازان ایران، خواستار ورود رئیس مجلس شورای اسلامی به موضوع شده است.

نامه فعالان حوزه تجهیزات پزشکی به رؤسای قوای سه‌گانه

از سوی دیگر جمعی از فعالان حوزه تجهیزات پزشکی، در نامه ای به رؤسای قوای سه‌گانه، در خصوص جایگاه هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، نکاتی را بازگو کردند.

در این نامه که به رؤسای قوای سه‌گانه نوشته شده است، به جایگاه هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، در تأمین تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی اشاره شده و اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس، نقش ارزنده‌ای ایفا کرده است.

همچنین در بخش دیگری از این نامه، به اقدامات هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، در دوران کرونا اشاره شده و اینکه تلاش‌های هیأت امنا، علاوه بر تأمین نیازهای مردم، مانع از فروپاشی نظام درمانی کشور شده است.

در قسمت دیگری از نامه جمعی از تولید کنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی به رؤسای قوای سه‌گانه، به فعالیت ۱۰ ساله هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران اشاره شده و آمده است: در این سال‌ها شاهد بیشترین حمایت هیأت امنا از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تولید تجهیزات پزشکی هستیم.

تأمین اقلام استراتژیک در حوزه تجهیزات پزشکی، از دیگر اقدامات هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران است که در این نامه به آن اشاره شده است.

در نهایت، موضوع تخصیص ارز برای واردات تجهیزات پزشکی، در این نامه مورد توجه قرار گرفته و اینکه هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، با برگزاری مناقصه‌هایی، در صدد کاهش قیمت تمام شده کالاهای سرمایه‌ای مورد نیاز بیمارستان‌ها بر آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا