سخنگوی شورای نگهبان: همه مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت کنند

پایگاه خبری افق و اقتصاد _ هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان از افتتاح ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در شورای نگهبان خبر داد .

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به آغاز به کار سامانه «مردم ناظر» گفت: در این دوره از انتخابات ۲۳۰ هزار نفر از اعضای شبکه ناظران مردمی بر فرآیند اخذ رای نظارت خواهند کرد، اما از طریق سامانه «مردم ناظر» تمامی مردم شریف ایران نیز می‌توانند بر انتخابات نظارت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این ستاد از طریق برقراری ارتباط با هیات‌های نظارت استانی و دفاتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان‌ها آخرین هماهنگی‌های لازم در خصوص برگزاری انتخابات در سراسر کشور انجام شد.

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص سامانه «مردم ناظر» اظهار کرد: پیشتر وعده داده بودیم که در انتخابات پیش‌رو از طریق فعال‌سازی سامانه‌هایی با دست‌اندرکاران امر انتخابات، داوطلبان و مردم ارتباط خواهیم داشت تا ارتباطات تسهیل یابد. ما تجربه خوب سامانه «داوطلب» را داشتیم که از طریق این سامانه با داوطلبان ارتباط داشتیم. تمامی ارتباطات با داوطلبان از طریق این سامانه صورت پذیرفت. همچنین در این دوره از انتخابات سامانه‌های دیگری برای اولین بار تجربه شدند.

طحان نظیف افزود: در خصوص گزارش‌های تخلفات احتمالی که مردم شریف ایران با آن مواجه خواهند شد نیز امروز سامانه «مردم ناظر» راه‌اندازی شد. این سامانه در انتخابات‌های گذشته هم فعال بوده و سعی کردیم آن را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات ۲۳۰ هزار نفر از اعضای شبکه ناظران مردمی بر فرآیند اخذ رای نظارت خواهند کرد، گفت: اما از طریق سامانه «مردم ناظر» تمامی مردم شریف ایران نیز می‌توانند بر انتخابات نظارت کنند.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان تاکید کرد: مردم از طریق این سامانه می‌توانند گزارش‌های تخلفات احتمالی را که مشاهده می‌کنند به همراه مستندات برای ما ارسال کنند. در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات و با هماهنگی‌های صورت گرفته در تمامی دفاتر استانی، گزارش‌های دریافت شده مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

طحان‌ نظیف در پایان ابراز امیدواری کرد که با تمهیدات انجام شده در انتخابات پیش‌رو شاهد کمترین تخلف باشیم و یک انتخابات باشکوه و پرشور در تراز مردم ایران برگزار شود.

سامانه مردم ناظر از طریق آدرس mardomnazer.shora-gc.ir قابل دسترسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا