افتتاح روزانه ۲۸ کلاس درس در کشور

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه «ما در مدرسه‌سازی گام‌های بلندی برداشتیم»، گفت: «طی سال‎های ۹۲ تا ۱۴۰۰ هر روز ۲۸ کلاس درس به بهره‎برداری رسیده و اعتبارات نوسازی ۱۰ برابر و سهمش در مجموعه اعتبارات عمرانی کشور نزدیک به چهار برابر شده است.»

محسن حاجی میرزایی در افتتاحیه مجتمع آموزشی و پرورشی حیات طیبه نصیری منطقه ۱۰ آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه امروز سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر است و باید آن را تبریک گفت، اظهار کرد: فتح خرمشهر در تاریخ دفاع مقدس می‌درخشد و مبیّن فرهنگ مقاومت، ایثار، شهادت، پیروزی خون بر شمشیر و اراده‌های محکم برای تحقق وعده‌های الهی است.

وی افزود: روزها یکی پس از دیگری می‌آیند، اما روزها با رویدادها تمایز می‌یابند. در رویدادهاست که روزها جلوه‌گری می‌کنند. همه روزها مانند همدیگر هستند اما رویدادهایی این روزها را برجسته می‌کنند. ارزش رویدادهایی که روزها را برجسته می‌کنند یکسان نیست و برخی رویدادها در تاریخ یک ملت جاودانه می‌شود که سوم خرداد نیز همینگونه است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی روزها حامل یک فرهنگ و منادی یک پیام هستند و به همراه خود مجموعه‌ای از معارف ناب را به همراه می‌آورند، گفت: سوم خرداد یک فرهنگ، یک مکتب و مجموعه‌ای آموزه‌های ناب است. مسیر پرنشیب و فراز انقلاب اسلامی به اراده مردان مرد و آنها که با ایثار وجودشان آرامش و امنیت را اهدا کردند، نیازمند است.

حاجی میرزایی ادامه داد: ما در مدرسه سازی گام‌های بلندی برداشتیم. طی سال‎های ۹۲ تا ۱۴۰۰ هر روز ۲۸ کلاس درس به بهره‎برداری رسیده و اعتبارات نوسازی ۱۰ برابر و سهمش در مجموعه اعتبارات عمرانی کشور نزدیک به چهار برابر شده است. مشارکت خیرین گسترش یافته و بیش از پنج برابر شده و نشان می‌دهد که جامعه ما این ضرورت را به خوبی درک کرده است.

وی با بیان اینکه امروز یک مدرسه افتتاح شده است و مدرسه از رفیع‌ترین بنیان‌ها و بناهایی است که آینده یک سرزمین در آن شکل می‌گیرد، عنوان کرد: هنوز اندازه‌های واقعی مدرسه درک نشده است. ما تجلیات پیشرفت و نوسازی را در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و زیربنایی شاهدیم، اما بنیانی‌ترین بنایی که همه تحولات بر او استوار می‎شود بنای مدرسه است. هرچیزی که در جامعه اتفاق می‌افتد روی شانه‌های مدرسه شکل می‌گیرد و هرچقدر این شانه‌ها مقاوم‎تر باشند پایداری پیشرفت و توسعه در یک جامعه بیشتر می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این روزها به روز باشکوه دیگری در تاریخ انقلاب یعنی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم، گفت: معتقدم کسانی که از سوی شورای نگهبان معرفی می‎شوند تا در معرض رای مردم قرار بگیرند باید درباره مدرسه صحبت کنند و بگویند که چه درکی از مدرسه دارند. در مدرسه انسان ساخته می شود. هرچقدر که اندازه‎های واقعی مدرسه در یک جامعه به درستی درک شود آن جامعه استعداد بیشتری برای پیشرفت دارد. مدرسه کانون زندگی و کانون بالندگی است.

حاجی میرزایی افزود: بسیاری از مسائل و مشکلاتی که امروز جامعه ما را رنج می‌دهد باید در مدرسه سامان پیدا کند و مدرسه است که به ما می آموزد از کلام چگونه بهره بگیریم. کلام برای تفاهم، همکاری، دوستی و مخلوق خدا و یکی از بزرگترین موهبت هایی است که خداوند به انسان داده است. با کلام بود که امام جمعیتی را متحد کرد و انقلاب را سامان داد. ممکن است یک عده کلامشان آتشین باشد اما باید در جامعه خودمان و در میان مردم خودمان از کلام به عنوان ابزاری برای ساختن، دوست داشتن، نزدیک شدن و همکاری کردن برای حمایت از آرمان‌های بزرگ انقلاب استفاده کنیم.

دکمه بازگشت به بالا