تحریم‌ها مانع ۳ کارخانه دارویی ایران در تولید انسولین قلمی

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو در حال حاضر ۳ کارخانه‌ داروسازی در زمینه تولید قلم انسولین فعالیت دارند که همچنان برای انتقال پول و خرید دستگاه‌ها و تجهیزات مورد …


پایگاه خبری افق و اقتصاد- به گفته رئیس سازمان غذا و دارو در حال حاضر ۳ کارخانه‌ داروسازی در زمینه تولید قلم انسولین فعالیت دارند که همچنان برای انتقال پول و خرید دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیازشان با چالش جدی مواجه هستند.

محمدرضا شانه‎ساز معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه از سال‌های گذشته بسیاری از داروهای جدید مورد نیاز به سرعت و همگام با کشورهای پیشرفته در داخل تولید شده است، عنوان کرد: در دوره کرونا، این امر بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و تمامی داروهای مورد نیاز بیماران در داخل تولید می‎شود.

شانه‎ساز با اشاره به اقدام جدید سازمان غذا و دارو گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه‌ای که مانع  بزرگی در روال عادی برنامه‌های سازمان ایجاد کرد، اما در راستای حمایت از تولید داخل، از بحث کیفیت غافل نشدیم و با سخت‌گیری تمام، کیفیت داروهای تولید داخل را مورد ارزیابی قرار دادیم.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در زمینه انسولین قلمی مورد نیاز کشور تا پایان ۱۴۰۰ باید به خودکفایی می‌رسیدیم، ولی از طرفی به دلیل مشکلات تامین و انتقال ارز و از طرفی هم به دلیل اینکه دستگاه‌های مورد نیاز تولید این داروها Dual use (دو کاربردی) است، تحریم‌ها روند تهیه این دستگاه‎ها را با اختلال مواجه کرده است. البته در حال حاضر ۳ کارخانه‌ داروسازی در زمینه تولید قلم انسولین فعالیت دارند که همچنان برای انتقال پول و خرید دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیازشان با چالش جدی مواجه هستند، ولی به لطف خداوند این موضوع هم در اسرع وقت حل و فصل می‎شود.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا با موفقیت در داخل کشور تولید شده و مراحل مطالعات بالینی را طی می‌کند، افزود: بخش مهمی از واکسن آنفلوانزای مورد نیاز کشور در سال جاری از طریق تولید داخل تامین خواهد شد که حاصل تلاش فرزندان این مملکت و همین مردم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا