فردا جواهر روسیه میزبان رئیس‌جمهوری می‌شود

پایگاه خبری افق و اقتصاد- رئیس‌جمهوری کشورمان به دعوت رسمی همتای روس خود و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دو کشور، فردا چهارشنبه عازم مسکو می‌شود.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سفر به مسکو با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری فدراسیون روسیه دیدار خواهد کرد.

حضور و سخنرانی در نشست عمومی مجلس دوما،‌ دیدار با ایرانیان مقیم روسیه و نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی روس، از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهوری در این سفر دو روزه است.وزرای امور خارجه، نفت و امور اقتصادی و دارایی، رئیسی را در سفر به روسیه همراهی خواهند کرد.

آیت‌الله رئیسی پیش از این و در راستای رویکرد دولت سیزدهم برای افزایش حداکثری ارتباط با همسایگان و کشورهای منطقه، به تاجیکستان و ترکمنستان سفر کرده است.

پیش از این سفر دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد: در مذاکرات ۱۹ ژانویه(۲۹ دی)، بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران در مورد برجام و اجرای پروژه های مشترک اقتصادی و موضوعات بین المللی گفت وگو می شود.

 در بیانیه کرملین گفته شده است: قرار است در دیدار سران ایران و روسیه، همه مسائل مربوط به همکاریهای دوجانبه ازجمله اجرای طرح های مشترک در عرصه های اقتصادی و بازرگانی و موضوعات مهم بین المللی و منطقه ای بررسی شود.

علاوه بر این در این مذاکرات، مساله برجام مورد توجه قرار خواهد گرفت.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود دیدار رئیس جمهوری ایران از مسکو رویداد بسیار مهم است. باید تماس های سیاسی بین تهران و مسکو ازسرگرفته شود.

وی با یادآوری اینکه همه گیری کرونا، مانعی برای دیدارها و سفر هیات های دو کشور شده است، ادامه داد: ولادیمیر پوتین و سید ابراهیم رئیسی روسای جمهوری روسیه و ایران چندین تماس تلفنی داشتند.

وزیر خارجه روسیه گفت: در دیدار سران ایران و روسیه، همه مسائل دستور روابط ایران و روسیه مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

همچنین در همین رابطه سخنگوی دولت ایران اعلام کرد که محور جلسات و مباحث رؤسای جمهور دو کشور، توسعه صادرات به روسیه و تقویت ارتباطات تجاری و اقتصادی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، علی بهادری جهرمی امروز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: رئیس‌جمهوری در سفر روسیه علاوه بر دیدار با آقای ولادیمیر پوتین، در مجلس دوما سخنرانی خواهد داشت.

وی افزود: دیدار با فعالان اقتصادی و نفتی و حضور در دانشگاه از دیگر برنامه‌های ایشان در روسیه خواهد بود.

سخنگوی دولت این نکته را هم خاطر نشان کرد که «محور جلسات و مباحث، توسعه صادرات به روسیه و تقویت ارتباطات تجاری و اقتصادی است».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا