بارش برف و باران در اکثر استانهای کشور/۲۳۶ روستای لرستان به علت بارندگی بی‌برق هستند

پایگاه خبری تحلیلی افق و اقتصاد _ پس از گذشت دو هفته هوای آلوده و کاهش بارندگی ها در اکثر استانها از شب گذشته دوم دی ماه شاهد ورود جبهه هوای سرد در کشور و بارش برف و باران در بیشتر استانها هستیم.

این بارشها علاوه بر داشتن مزایایی همچون پاکیزگی هوا، پر شدن سدها و جاری شدن رودها و غنی شدن سفره های آب زیرزمینی تبعاتی همانند آسیبهای کشاورزی، تعطیلی مدارس و آبگرفتگی معابر و مشکلاتی در زمینه ترددهای جاده ای به همراه داشته است.

کارشناس هواشناسی استان خبر داد:

افت دمای شبانه در لرستان/ گزارش بیشترین بارندگی در شول‌آباد

معاون توسعه و پیشگیری هواشناسی لرستان گفت: امشب و فردا شب شاهد افت دمای شبانه در استان خواهیم بود.

زینب اکبری  اظهار کرد: براساس گزارش‌های رسیده تا به این لحظه مقدار بارندگی طی ۲۴ساعت گذشته، در ایستگاه‌های مستقر در لرستان به گونه‌ای است که میزان بارندگی در شهرستان نورآباد ۲۵ میلی‌متر، الشتر ۱۷، خرم‌آباد ۱۴، الیگودرز و بروجرد ۳۳، کوهدشت ۳۲، دورود ۳۵، ازنا ۲۰، سیلاخور ۲۸، پلدختر ۴۹، رومشکان ۴۴، سپیدشت ۳۹ و شول‌آباد ۵۱ میلی‌متر بوده است.

سرپرست شرکت توزیع برق استان:

۲۳۶ روستای لرستان به علت بارندگی بی‌برق هستند

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان گفت: ۲۳۶ روستای استان به علت بارندگی بی‌برق هستند.

مهران امرایی اظهار کرد: به دنبال بارش نزولات جوی، در مجموع ۶۰۷ روستای لرستان بی‌برق شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون برق ۳۶۱ روستا وصل شده است، عنوان کرد: بیشترین روستاهای بدون برق مربوط به شهرستان الیگودرز است.

مدیرکل کل راهداری استان:

تردد در تمام محورهای اصلی لرستان برقرار است

مدیرکل کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: با همت و تلاش شبانه‌روزی راهداران، تردد در تمام محورهای اصلی استان برقرار است و راه‌های روستایی بسته شده نیز در حال باز گشایی هستند.

مرتضی شیروانی امروز سوم دی ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی سامانه بارشی که طی چند روز اخیر وارد استان شده است، شاهد بارش برف در برخی از شهرستان‌های لرستان بودیم.

مسئول روابط عمومی هواشناسی مازندران:

هوای مازندران از امروز تا پایان هفته ابری در ارتفاعات با بارش باران و برف همراه است

طبق اعلام مسئول روابط عمومی اداره کل هواشناسی مازندران، هوای استان از امروز سوم دی‌ماه تا پایان هفته ابری در مناطق جلگه‌ای و ساحلی با بارش پراکنده باران و در محورهای کوهستانی با بارش باران و برف همراه است.

ایمان نبی‌پور  اظهار کرد: هوای مازندران برای امروز در بعد از ظهر و شب در مناطق جلگه‌ای و ساحلی با بارش پراکنده باران و در محورهای کوهستانی با بارش باران و برف همراه است.

بارش برف در گردنه‌های کرمانشاه/ ۱۲۰۰ کیلومتر برف‌روبی/ همه جاده‌ها باز است

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، هم اکنون در برخی از گردنه‌های استان از جمله مله‌ماس سنقر، خسرو آباد، بیدسرخ کنگاور، سه راهی نهاوند و مسیر کنگاور به همدان بارش برف داریم.

فریبرز کرمی  با اشاره به بارش برف در محورهای استان طی ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: در بخش قابل توجهی از محورهای سردسیر استان خصوصا مناطقی مانند اسلام آبادغرب، کرند غرب و… بارش برف داشتیم که کار برف‌روبی انجام شده است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان:

بارش برف در محورهای غرب و جنوب غربی استان اصفهان / تردد در محورهای برف‌گیر با زنجیر چرخ

رئیس پلیس راه استان اصفهان با اشاره به بارش برف در محورهای غربی و برف‌گیر استان اصفهان، به رانندگان توصیه کرد سفرهای غیرضروری خود را به تعویق بیندازند.

سرهنگ اصغر زارع با اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به بارش برف شب گذشته که امروز هم ادامه دارد، در محورهای غرب و جنوب غرب استان شاهد بارش شدید برف هستیم و تردد فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

وی افزود: علاوه بر محورهای غرب و جنوب غرب استان، در سایر محورها و گردنه‌های برف‌گیر استان نیز شاهد بارش برف هستیم که تردد وسایل نقلیه را سخت می‌کند.

بارش برف و سرما مدارس ۵ شهرستان استان اصفهان را تعطیل کرد

مدارس ۵ شهرستان استان اصفهان به دلیل بارش برف و سرمای هوا فردا (شنبه، ۳ دی‌ماه) تعطیل است.

اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد: علت بارش سنگین برف تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، چادگان، بوئین‌میاندشت و سمیرم فردا تعطیل خواهد بود.

لازم به ذکر است امتحانات نهایی در این شهرستان‌ها به قوت خود باقی خواهد بود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان:

آسمان آذربایجان شرقی تا روز دوشنبه بارانی است

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از فعالیت سامانه‌ی بارشی تا روز دوشنبه در استان خبر داد.

محمد امیدفر  در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی فعالیت سامانه‌ی بارشی بوده اما با توجه به اینکه فعالیت اصلی سامانه‌ی بارشی در نواحی مرکزی کشور می‌باشد این سامانه بارش در نواحی جنوب استان فعالیت کرده و بقیه نواحی استان شاهد فعالیت شدید این سامانه‌ی بارشی نخواهند بود.

فعالیت فراگیر سامانه بارشی در سراسر خوزستان / ثبت ۸۳ میلیمتر بارندگی در لالی

مدیرکل هواشناسی خوزستان از ثبت ۸۳ میلیمتر بارندگی در ایستگاه هواشناسی لالی خبر داد.

محمد سبزه‌زاری  با اشاره به میزان بارندگی ثبت شده در شهرهای خوزستان، اظهار کرد: بیشترین میزان بارندگی خوزستان در پی فعالیت سامانه بارشی اخیر در ایستگاه‌های هواشناسی استان تا صبح شنبه (۳ دی‌ماه) در لالی ۸۳.۲ میلیمتر، شوشتر ۶۷.۴ میلیمتر، مسجدسلیمان ۵۵ میلیمتر، حسینیه اندیمشک ۵۴.۵ میلیمتر، دزفول ۵۰.۲ میلیمتر، فرودگاه اهواز ۴۹.۲ میلیمتر، شوش ۴۸.۱ میلیمتر، ایذه ۴۳.۳ میلیمتر، شادگان ۴۰.۸ میلیمتر، ایستگاه کشاورزی اهواز ۴۰.۶ میلیمتر، دزپارت ۳۸.۷ میلیمتر، امیدیه ۲۹.۶ میلیمتر، بستان ۲۹.۵ میلیمتر، ماهشهر ۲۴.۵ میلیمتر، بهبهان ۲۳.۹ میلیمتر، آغاجاری ۲۲.۹ میلیمتر، هندیجان ۲۱.۲ میلیمتر و در آبادان ۱۱.۷ میلیمتر ثبت شده است.

رئیس پلیس راه استان خبر داد

افزایش تصادفات در محورهای بارانی خوزستان / محورهای شرقی لغزنده‌اند

رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به افزایش تصادفات در محورهای استان در پی بارندگی، گفت: در حال حاضر بارندگی در محورهای ایذه – باغملک و دهدز شدید است و توصیه می‌شود تا یکی دو روز آینده از تردد در جاده‌ها خودداری شود.

سرهنگ رضا دولتشاهی  با اشاره به وضعیت محورهای خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر آبگرفتگی منجر به انسداد محورها در خوزستان وجود ندارد، هر چند در برخی نقاط آبگرفتگی وجود دارد. در حال حاضر در زیر گذر پل برومی در شهرستان باوی، آبگرفتگی شدید وجود دارد و تردد به کندی در حال انجام است.

پیش بینی بارش برف و باران در خراسان جنوبی طی هفته آینده

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از شنبه تا اواسط هفته آینده بارش برف و باران در برخی نقاط خراسان جنوبی پیش بینی می‌شود.

فاطمه لطفی  اظهار کرد: مطابق با الگوی نقشه‌ها از امروز به تدریج افزایش ابر در منطقه پیش بینی می‌شود.

وی افزود:  تا یکشنبه هفته پیش رو، روند تغییرات دما افزایشی است و از سرما و یخبندان شبانه کاسته می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

تردد در محورهای آذربایجان غربی در جریان است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: تمامی محورهای استان باز و تردد در آنها جریان دارد.

پیمان آرامون با اشاره به اینکه درحال حاضر بارش برف در گردنه مائین بلاغ محور شاهین دژ-تکاب و بارش باران در محور سردشت-پیرانشهر جریان دارد، گفت: تمامی محورهای استان باز و تردد در آنها در جریان است.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد

برف و باران در راه آذربایجان غربی

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی از بارش متناوب برف و باران در استان خبر داد.

مهدی صابری افزود: براساس بررسی آخرین الگوهای پیش یابی و با گذر امواجی از تراز میانی جو، بارش متناوب برف و باران همراه با وزش باد، مه گرفتگی در استان پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی از اواخر وقت جمعه دوم دی ماه، مناطق جنوبی و تاحدودی مرکزی استان را تا اواسط هفته آینده در بر می گیرد، اظهار کرد: کاهش تدریجی ۳ تا ۵ درجه ای دما نیز پیش بینی می شود.

در سومین روز از زمستان؛

بارش برف اغلب مناطق استان اردبیل را فراگرفت

در سومین روز زمستان با ورود جبهه هوای سرد و بارشی برف بیشتر مناطق استان اردبیل را فراگرفت.

بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد شرایط جوی تا روز چهارشنبه در استان اردبیل ناپایدار خواهد بود.

 در این مدت ضمن تداوم هوای سرد بویژه در ساعات شبانه و اوایل صبح توام با یخبندان و دماهای زیرصف۹، آسمان استان غالبا نیمه ابری تا ابری پیش‌بینی می‌شود.

آماده‌باش شهرداری کرج برای روزهای برفی زمستان

سرپرست معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرج با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش برف طی روز جاری، گفت: از ساعات اولیه صبح، تمامی نیروهای خدمات شهری در مناطق ۱۰‌گانه به همراه ماشین آلات و تجهیزات لازم در حالت آماده باش قرار گرفتند.

عباس کمالی روستا افزود: با توجه به اینکه در صورت ادامه بارش برف، ممکن است برخی معابر مسدود شود و امکان تردد برای شهروندان دشوار باشد، معاونت خدمات شهر بر اساس وظایف و اولویت‌ها و سیاست‌های کاری خود، همزمان با بارش برف خدماتی را ارائه می‌کند.

فرماندار شهرکرد: بازگشایی محورهای اصلی در شهرها و روستاها در اولویت است

فرماندار شهرکرد گفت: اولویت اصلی در شهرستان شهرکرد بازگشایی محورهای اصلی در شهرها و روستاها است و سپس وارد بازگشایی معابر فرعی می‌شویم.

عبدالعلی ارژنگ  با اشاره به اینکه قبل از آغاز بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری هشدارهای لازم به دستگاه‌های خدمات‌رسان، امدادی و شهرداری‌ها داده شده است، اظهار کرد: قاعدتا شهرداری شهرکرد باید پیش‌بینی‌های لازم را برای بارش‌ها می‌داشت، اما تردد برخی نقاط شهرکرد دارای مشکل است، در حالیکه شهردار اعلام کرد، مشکلی وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا