ایستادگی دولت بر دلار ۴۱ هزار تومانی و پرواز دلار به قله ۶۸هزار تومان

امیر رضایی

پایگاه خبری افق و اقتصاد _ دولتی که خبر از قیمت کف بازار ندارد چه تدبیری میتواند برای کنترل قیمت دلار و یورو بیاندیشد، آیا فقط به همین جا ختم میشود یا هنوز باید منتظر افزایش قیمتها باشیم ؟

پیشبینی ها حاکی از ادامه این گرانی ها و افزایش قیمت هاست اما متاسفانه نه دولت نه وزرای آن هیچ نظر و راهکاری ندارند ، گاهی وزرای دولت هیچ عکس العملی نیز از خود نشان نمیدهند و به سبک سریالهای مهران مدیری عمل کرده و فقط به دوربین نگاه میکنند .

“خدا رحم کرد که من رییس جمهور نشدم که دلار بشود پنج هزار تومان، این سخن از ایام گذشته است اما به شدت در گوش مردم تکرار میشود  .”

مردم هاج و واج مانده اند و فقط عده ای هستند که توان خرید دلار و طلا را با حجم بالا دارند و اینگونه بازار را به سوی نابودی می برند، مردم سرگردان و نگران در پی یک لقمه نان سفره شبشان هستند و هر دقیقه از خود این سوال را می پرسند که آیا کسی می تواند جلوی این وضعیت نابسامان بازار ارز و طلا را بگیرد، آیا دولت برای جلوگیری از روند لحظه به لحظه افزایش قیمتها فکری در سر دارد که اینگونه آرام نشسته و فقط نظاره گر است .

یک کارگر، یک کارمند ساده، یک خبرنگار، یک معلم و هزاران یک دیگر … همه دردشان این است که چرا وقتی دولتی توان اداره یک کشور را ندارد همچنان به اشتباهات خود ادامه میدهد و حتی یک عذر خواهی ناقابل برای تسکین دل میلیونها نفر ، برای بوجود آمدن  وضع موجود نمی کند ؟

در یکی از روزهای اوایل شروع به کار دولت سیزدهم، اقتصاد و تحلیلگری با چشم گریان میگفت: روزی خواهد آمد که به دنبال روزهای گذشته در ظلمات شب با شمع بگردید و شما اکنون این جمله را درک نخواهید کرد.

اما باید بگوییم امروز آن جمله طلایی را درک کردیم اما دیگر توانی برای گشتن نمانده است .

حال باید گفت لطفا به داد سفره مردم برسید لطفا به داد سلامت و درمان مردم برسید، ارز و طلا و … پیشکش

امروز هر دلار در کف بازار و در دست دلالان، ۶۸هزار تومان معامله شده آن هم فقط تا ساعت۱۴، چند ساعت دیگر قیمت جدید دلار و طلا در می‌آید، آقایان وزرا بازرسان خود را روانه بازار کنید تا حداقل بیخبر از قیمت معاملات نبِاشید .

افزایش لحظه ای قیمت دلار یعنی افزایش لحظه ای قیمت اجناس مصرفی خانوارها، افزایش قیمت دلار یعنی احتکار اجناس مورد نیاز مردم توسط محتکران بی دین و ایمان، افزایش قیمت دلار یعنی بازماندن مردم از هزینه های درمان، یعنی شرمندگی پدری پیش چشمان فرزندش، یعنی افزایش فقر مادی و معنوی، یعنی دیگر جوانی به فکر ازدواج نخواهد افتاد، یعنی افزایش ناامیدی، یعنی افزایش میزان خودکشی و یعنی نوروز ۱۴۰۲ سیاه و نامبارک …

یادداشت خبرنگار ؛ کد ۱۰۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا