اضطراب کودکانتان را جدی بگیرید

پایگاه خبری افق و اقتصاد – مدیر کل بهزیستی استان ایلام از شناسایی ۳۴۰ کودک مضطرب در گروه سنی ۵ و ۶ ساله در این استان خبر داد.

«حسین نورعلیوند» اظهار کرد: این کودکان در اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان در این استان به عنوان یکی از طرح‌های تشخیصی شناسایی اضطراب شناسایی و مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام گرفته یکی از شایع ترین اختلالات دوران کودکی اضطراب است که به طور معمول تشخیص داده نشده و کمتر مورد درمان قرار می گیرد و عاملی برای شروع بیماری‌هایی نظیر افسردگی در سنین بالاتر می شود.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام تصریح کرد: در اجرای این طرح در طول سال گذشته در مجموع یک هزار و ۵۵۷ کودک ۵تا ۶ساله زیر پوشش قرار گرفتند که ۳۴۰کودک دچار اضطراب بودند که برای هر یک از این کودکان چهار جلسه مشاوره برگزار و در جهت حمایت از کودکان بی بضاغت یارانه مشاوره به آنها پرداخت شده است.

نورعلیوند، عدم تشخیص اضطراب در کودکان را منجر به انجام ندادن مطلوب فعالیت‌های درسی، رفتارهای اجتماعی، ترس و اختلال اضطرابی دانست و افزود: هدف از اجرای این طرح شناسایی زودهنگام اضطراب کودکی، ارجاع به موقع جهت مداخلات تخصصی و افزایش آگاهی والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب کودکان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا