آغاز ثبت ‌نام عمره مفرده از فردا

پایگاه خبری افق و اقتصاد – براساس اعلام رئیس سازمان حج و زیارت، ثبت‌نام زائران از ۲۲ آذرماه آغاز و اعزام آنها از ۲۸ آذرماه انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری افق و اقتصاد، سید عباس حسینی در نشست خبری خود جزئیات اعزام زائران به عمره مفرده را اعلام و اظهار کرد: از فردا ۲۲ آذرماه ثبت‌نام از متقاضیانی که در سال ۱۳۸۷ نزد بانک‌های ملی و ملت ودیعه‌گذاری کرده‌اند، آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام از متقاضیان از ساعت ۱۱ صبح آغاز می‌شود، گفت: ۲۸ آذرماه نخستین گروه از زائران عمره از ایستگاه تهران اعزام خواهند شد و اولویت تشرف از یک تا ۱۵۰ است.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: اعزام زائران تا ۱۰ اسفندماه و پیش از ماه مبارک رمضان ادامه دارد و در این مدت ۷۰ هزار نفر را در قالب ۵۷۰ کاروان اعزام خواهیم کرد.

حسینی با بیان اینکه مدت سفر ۱۰ روز است که ۵ روز آن در مکه و ۵ روز دیگر در مدینه منوره سپری خواهد شد، گفت: در عمره امسال چند گروه قیمتی تعیین شده که نسبت به کیفیت هتل متغیر است؛ کمترین قیمت با همه خدمات ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و بیشترین قیمت با همه خدمات ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: همه تلاشمان را کرده‌ایم که هزینه سفر زائران با حداقل قیمت انجام شود و از امکانات رفاهی برای آسایش زائران استفاده شود و برای سهولت تردد زائران آنها را از مکه تا مدینه با قطار منتقل کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: ظرفیت کاروان‌ها ۹۰نفره و ۱۶۷نفره است و قیمت‌های اعلام‌شده شامل هتل، تغذیه، امور اجرایی، بیمه، حمل‌و‌نقل درون‌‌شهری و برون‌شهری و در واقع همه خدماتی است که از فرودگاه تا فرودگاه به زائران ارائه می‌شود.

حسینی همچنین درباره بیمه زائران نیز گفت: برای بیمه عمر زائران ۱۰۰ میلیون تومان، بیمه درمان ۱۰۰ میلیون تومان، بیمه حوادث ۶۰۰ میلیون تومان و بیمه بار در مسیر رفت ۱۷ میلیون و در مسیر برگشت ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: متقاضیان شرکت در سفر عمره می‌توانند با مراجعه به تارنمای www.haj.ir، بخش جست‌وجوی اولویت یا وارد کردن  کد دستوری #۶۴۵۱۱*۴* از اولویت خود مطلع شوند البته برای افرادی که در اولویت قرار دارند پیامکی از سوی سازمان حج و زیارت اعلام شده است با این حال توصیه می‌کنیم افرادی که پیامک به دستشان نرسیده است از مراجعه به تارنمای مذکور خودداری کنند و ترجیحاً از روش دیگری برای کسب اطلاع در خصوص اولویت خود اقدام کنند، چرا که ممکن است سایت بار اضافی افزایش مراجعه‌کننده را نتواند تحمل کند.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه در عمره مفرده مانعی برای خانم‌های مجرد وجود ندارد و این افراد می‌توانند به این سفر مشرف شوند، گفت: به زائرانی که روزهای نخست را برای اعزام انتخاب می‌کنند توصیه می‌کنم حتماً گذرنامه معتبر داشته باشند چرا که در غیر این صورت با توجه به کوتاه بودن فرصت ثبت‌نام روزهای دیگر را برای اعزام در نظر بگیرند.

وی افزود: اگر محدودیت‌هایی که در زمینه‌های اجرایی عملیات داریم برداشته شود سازمان حج و زیارت آمادگی اعزام سالانه ۸۰۰ هزار تا یک میلیون نفر را به عمره مفرده دارد. بیش از ۱۷ دستگاه دیگر در این حوزه ارائه خدمات دارند که دو مورد از آنها ناوگان هواپیمایی و بانک مرکزی برای تأمین ارز است. چنانچه سایر دستگاه‌ها نیز مشکلی در ارائه خدمات به زائران نداشته باشند زائران در نوبت مانده را می‌توانیم طی ۵ الی ۶ سال به عمره اعزام کنیم.

به‌گفته رئیس سازمان حج و زیارت برای برقراری عمره رمضانیه نیز برنامه‌ریزی‌هایی درحال انجام است و برای اینکه زائران بتوانند در این سفر نیز روزه بگیرند یک دوره ۱۶روزه و ۲۱روزه تعریف شده است که در صورت فراهم شدن مقدماتش اطلاع‌رسانی عمومی انجام می‌شود.

حسینی درباره ارز زائران نیز گفت: ارز همراه برای زائران عمره مطابق سایر مسافرت‌های خارجی از طریق بانک در دستور کار قرار می‌گیرد و طی روزهای آتی به زائران اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی درباره علت تأخیر در برقراری سفرهای عمره، گفت: بخشی از این تأخیر به تحریم‌ها مربوط می‌شود چرا که انتقال ارز از ایران به کشور میزبان باید از طریق بانک سایر کشورها انجام شود اما عربستان پروتکل‌هایی برای این منظور دارد، در این راستا برای تسهیل این امر بین دو کشور هماهنگی‌هایی انجام شد که انجام آن زمان برد.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره علت استفاده نکردن از شرکت‌های هواپیمایی عربستان برای انتقال زائران نیز اظهار کرد: سازمان حج و زیارت خدمات را از شرکت‌ها خریداری می‌کند در واقع این سازمان گیرنده خدمات است؛ سازمان هواپیمایی کشوری شرکت‌های داخلی یا خارجی را به ما معرفی می‌کند و هر کدام قیمت نازلتری ارائه دهند برای زائران انتخاب می‌کنیم.

حسینی در پایان افزود: مذاکراتی با بانکهای ملی و ملت در راستای منافع زائران انجام داده‌ایم تا بسته حمایتی خود را ارائه کنند، آنها در حال مطالعه هستند و امیدواریم با مشارکت بانک‌ها بتوانیم در راستای وظایف ذاتی سازمان حج و زیارت به تسهیل‌گری در ارائه خدمات به زائران گام برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا