رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور: هزینه ساخت پروژه‌های آموزشی ۳۰ درصد ارزان شد

پایگاه خبری افق و اقتصاد- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اعلام کرد که هزینه ساخت پروژه‌های آموزشی به دلیل حضور قرارگاه خاتم سپاه پاسداران در کنار سازمان نوسازی مدارس ۳۰ درصد ارزان شد.

حمیدرضا خان‌محمدی در نشست شورای آموزش و پرورش استان البرز اظهار کرد: مقدمات حضور گسترده قرارگاه خاتم برای ساخت مدارس در کشور انجام شده و دیگر ساخت پروژه‌های آموزشی در اختیار پیمانکاران قرار نمی‌گیرد که این موضوع موجب ۳۰ درصدی ارزانتر شدن هزینه ساخت فضاهای آموزشی شده است.

وی بیان کرد: تا سه سال آینده ساخت فضاهای آموزشی در استان‌ها به قرارگاه خاتم سپاه داده شده تا فضای آموزشی ارزانتر ساخته شود و مشکل فضای آموزشی در استان‌هایی همانند البرز کاهش پیدا کند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: با ورود قرارگاه خاتم سپاه و نگاه جهادی آنان در ساخت پروژه‌های آموزشی، زمان تحویل فضاهای آموزشی به آموزش و پرورش هم کمتر می‌شود.

خان محمدی یادآورشد: جدول چالش‌ها و نیازهای استان‌ها در زمینه فضای آموزشی بویژه پنج استانی که مشکل جدی دارند و استان البرز هم در بین آنهاست، تهیه شده است تا بتوان با پیگیری ویژه گامی در حل یا کاهش مشکلات آن برداشت.

وی ادامه داد: استان‌های البرز و قم در زمینه تامین زمین برای ساخت فضای آموزشی مشکل دارند که پیگیراین موضوع هم هستیم.

وی با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی در البرز یک چالش است، اضافه کرد: برای حل یا کاهش این مشکل باید به فروش املاک مازاد و تغییر کاربری در البرز هم توجه کرد تا با تزریق اعتبار آن به نوسازی برای ساخت پروژه‌های آموزشی همانند هرمزگان کار با سرعت انجام شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشورتصریح کرد: جمعیت دانش‌آموزی اتباع البرز بالاست که باید برای دریافت اعتبارات این بخش مطالبه‌گری و مکاتبه شود تا فضای آموزشی از محل اعتبارت تخصیصی آن ساخته شود.

وی افزود: دعوت از شرکت‌ها و پیگیری نمایندگان مجلس و استانداری البرز برای جذب اعتبارات ملی از محل اعتبارات مناطق محروم از دیگر مواردی است که نیاز به پیگیری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا